2020. 12. 08-án a FOX Electrormobility AG hivatalos sajtóközleményben tudatta, hogy un. reverse IPO tranzakció keretében felvásárolta a Catinum AG (ISIN: DE000A2NB551, WKN: A2NB55, Trading Symbol: CT4) részvényeit és így a vállalat többségi tulajdonosává vált. A vállalat célja az, hogy így valósítsa meg a MIA elektromos autó gyártási törekvéseit Európában. A tranzakció következtében a korai befektetők mintegy 15-szörös árfolyamnövekedést láthatnak. A részletek:

A kezdeti lépések

Szakember csapatunk 2018 október elején találkozott először Partik Bigger-rel, a FOX Automotive Switzerland AG elnökével müncheni konferenciánkon. Már akkor bizonyos volt, hogy a MIA autómárka licence és a gyártósor is hozzá került, és hogy újra akarja indítani a gyártást.

2019-ben budapesti zártkörű VIP rendezvényünkre elhoztuk a vállalat menedzsmentjét, hogy széles körben be tudjuk mutatni a projektet. Ezt megelőzően egy interjút is csináltunk a vállalat akkori két operatív vezetőjével Ekehard Philippel és Andreas Herzoggal. Akkor még az volt a cél, hogy Magyarországon legyen a gyártás, de ez különböző okok miatt végülis nem valósult meg. A befektetők ezt valószínűleg nem is bánják, látva az árfolyam tőzsdei szárnyalását. Az interjút itt nézhetik meg:

Néhány szó a MIA-ról – városi elektromos autó

A MIA 1.0-ból 2011-2013-ig hozzávetőleg 1300 készült, de akkor még – többek közt a magas akkumulátor árak miatt – erősen túlárazott volt az autó, a hatótávja is 100km alatti, és a töltőhálózat gyakorlatilag nullához közelített. Mondhatjuk, hogy megelőzte a korát. Az akkori példányokból néhány Magyarországra is került, így 2017-ben írtak róla egy használt autó tesztet magyarul az egyik online autós szaklapban (a teszt ide kattintva olvasható >>>).

Németország lett a fő célpont

2020 év közepére azonban a stratégiát módosítani kellett és Németország lett az új célpontja a gyártás megvalósításának. Ehhez kerestek partnereket, és sikeresen találtak is: A Foxot immár Philippe Perret (vezérigazgató) irányítja, aki széleskörű tapasztalattal rendelkezik a megújuló energiaforrások (Theolia SA) és a finanszírozás terén (Soc Gén Bank), valamint Ulrich Hoernke (CFO) és Dr. Christian Jung (CTO), akik széleskörű felsővezetői tapasztalatokkal rendelkeznek különböző autóipari és e-mobilitási csoportokban – mint például a Daimler, a Porsche, a BMW, a Fiat Chrysler Automobiles és a Faraday Future. A Fox már 2023. év első negyedévére tervezi az új MIA 2.0 akkumulátoros elektromos jármű gyártásának megkezdését. Az MIA 2.0 a jövőképes MIA e-járműre épül, amelyet eredetileg a Volkswagen és a Mercedes Benz neves korábbi tervezője, Murat Guenak tervezett. Az ő neve talán ismerősen cseng.

Mindeközben a korai befektetők azt tapasztalják, hogy a vállalat részvényei szárnyalnak és a sajtóközlemény szerint még ebben az évben 2 zártkörű tőkebevonást terveznek, amely minden bizonnyal közelebb viszi a vállalatot a tervek megvalósításhoz, a részvényeseket pedig az extra profithoz.

Miért érdemes 2021-ben befektetni?

A FOX/MIA története is mutatja, hogy rendkívüli időket élünk: A pandémia okozta gazdasági krízis megoldására az államok rengeteg pénzt, hitelt, támogatást helyeznek ki a gazdaságba, hogy az ne omoljon össze. Ezek a pénzek első körben a vállalati szektorban fognak lecsapódni. Hogy milyen vállalatoknál?

  • technológiai vállalatok, akik az új szektorokra fókuszálnak.
  • startup vállalatok, akik meglátják az új piaci réseket és gyors alkalmazkodásukkal benyomulnak egy-egy területe,
  • technológiai startupok: a fentiek szorzata
  • tőzsdére igyekvő vállalatok, akik a fentiek okán nagy értéknövekedést tudnak felmutatni
  • már tőzsdén lévő nagy tech vállalatok. akik tőkéjükkel, nagy brandjükkel tudnak ügyfeleket gyűjteni

A befektetőknek erősen ajánlott kihasználniuk a jelenlegi kedvező beszállási pontokat. Most kell megalapozni a portfóliójukat a következő 5-10 évre!

Szeretnél Te is profitálni a fentihez hasonló lehetőségekből? Informálódj! Kérj időpontot vagy iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírlevél feliratkozás


Share This