A Volkswagen bányákba fektet be, hogy globális akkumulátorszállítóvá váljon.
BERLIN, március 17. (Reuters) – A Volkswagen bányákba való beruházást tervez, hogy csökkentse az akkumulátorcellák költségeit, kielégítse saját keresletének felét, és értékesítse harmadik félnek, az autógyártó igazgatótanácsának technológiáért felelős tagját kérdezte a Reuters.

Stratégiája igazodik ahhoz a szélesebb tendenciához, hogy az autógyártók nagyobb ellenőrzést keresnek az ellátási lánc hagyományosan harmadik felekre hagyott részei felett, az energiatermeléstől a nyersanyagbeszerzésig, mivel versenyeznek a szűkös erőforrásokért, amelyekre sürgősen szükségük van a villamosítási célok teljesítéséhez.
Európa legnagyobb autógyártója azt szeretné, ha akkumulátor gyártó leányvállalata, a PowerCo globális akkumulátor-beszállítóvá válna, valamint saját keresletének felét főként európai és észak-amerikai üzemekkel elégítené ki – mondta Thomas Schmall a Reutersnek adott interjúban. A PowerCo tevékenységét azzal kezdi, hogy cellákat szállít a Fordnak (F.N) ahhoz az 1,2 millió járműhöz, amelyet az amerikai autógyár a Volkswagen elektromos MEB platformján Európában épít.
„A nyersanyagok szűk keresztmetszetét a bányászati kapacitás jelenti – ezért kell közvetlenül a bányákba fektetni” – fejtette ki Thomas Schall.
Az autógyártó beszállítói szerződéseket kötött a kanadai bányavállalatokkal, ahol megépíti első észak-amerikai akkumulátorgyárát. Az ilyen finanszírozást garantáló partnerségek évekkel lerövidíthetik a bányák fejlesztési idejét a fiatal bányák számára – mondta John Meyer, az SP Angel butikbefektetési bank vezető elemzője.
Schmall nem kívánt nyilatkozni a további fontolóra vett helyszínekről, illetve arról, hogy a Volkswagen mikor fektethet be közvetlenül a bányákba, amíg a piac rendezettebbé nem válik.
„A jövőben bizonyos számú akkumulátor-szabvány lesz. A nagy volumenű és harmadik felek értékesítési üzletágunk révén mi is szeretnénk ezek közé a szabványok közé tartozni” – mondta.

Ambiciózus tervek
Az akkumulátorok ésszerű áron történő beszerzése kihívást jelent az olyan autógyártóknak, mint a Volkswagen, a Tesla , amelyek az elektromos járműveket (EV-k) megfizethetővé kívánják tenni.
A Reuters elemzése szerint csak a Tesla ígért nagyobb beruházást az akkumulátorgyártásba, mint a Volkswagen – bár még az amerikai elektromos járműgyártó is küzd a termelés felpörgetésén, és ázsiai beszállítókat toboroz, hogy segítsenek.
Kevés autógyártó tett szert közvetlen részesedésre bányákban, de sokan megállapodást kötöttek a gyártókkal, hogy lítiumot, nikkelt és kobaltot szerezzenek be, és átadják azokat akkumulátor-beszállítóiknak.
Geordie Wilkes, az UCL Fenntartható Erőforrások Intézetének munkatársa szerint az erőforrások időben történő biztosítása a finomítók közelében és Kínán kívüli helyekről is kulcsfontosságú az akkumulátorverseny megnyeréséhez.
A tavaly alapított PowerCo több mint 20 milliárd eurós (21,22 milliárd dollár) éves értékesítést céloz meg 2030-ra.
Ez egy ambiciózus ütemterv egy olyan egység számára, amely még nem termel nagy mennyiségben. A termelés 2025-ben kezdődik a PowerCo németországi salzgitteri üzemében, 2026-ban a spanyolországi Valenciában és 2027-ben a kanadai Ontarióban. Ennek ellenére Schmall biztos abban, hogy az autógyártó gyorsan terjeszkedhet – és ezt meg is kell tennie, ha megfizethető elektromos autót akar építeni, amelyben a költségek 40%-a az akkumulátorból származik.
A Volkswagen csütörtökön nyilvánosságra hozta egy 25 000 eurós elektromos autó részleteit, amelyet 2025-től kíván Európában értékesíteni. Az akkumulátorokat is gyártó kínai BYD messze megelőzi a Volkswagent a megfizethető elektromos autók versenyében.
KÖLTSÉGEK CSÖKKENTÉSE
A Volkswagen 180 milliárd eurós ötéves kiadási tervében akár 15 milliárdot is előirányoznak három bejelentett akkumulátorgyárára és némi nyersanyag-beszerzésre. Az autógyártó eddig 2026-ig szögezte le a nyersanyagellátást, és a következő hónapokban dönt arról, hogy onnantól kezdve hogyan tudja kielégíteni keresletét – mondta Schmall az interjúban.
Ezenkívül mintegy 14 milliárd dollárnyi akkumulátort rendelt a Northvolt svéd gyárától. „Az akkumulátorköltségek további csökkentése kihívást jelent” – mondta Schmall. „Minden eszközt megragadunk, hogy a PowerCo-val elérjük célunkat.”
forrás: https://www.reuters.com/business/autos-transportation/volkswagen-invest-mines-bid-become-global-battery-supplier-2023-03-17/
Profitálnál Te is az akkumulátor gyártás fellendüléséből?
Jelen esetben is – a bányavállalatokra irányuló érdeklődés mellett – figyeltünk arra, hogy olyan vállalat kerüljön terítékre, amelynek vezetője és teljes menedzsmentje megfelel elvárásainknak. Zárt körű részvénykibocsátásának bemutatkozó roadshow-ja keretében tehát örömmel adunk teret következő rendezvényünkön Ralph Rushton-nak, az Aftermath Silver válalat CEO-jának, hogy elénk tárja 2023 egyik talán legattraktívabb ezüst, réz és mangán bánya vállalati lehetőségét.
Mr Rushton 1995-2002-ig bányageológuskén, illetve az elmúlt 20 évben a menedzsment területen is dolgozott junior és a világ vezető bányavállalatainál Törökországtól kezdve, Afrikán kerersztül Dél-Amerikáig. 2019-től elnök-vezérigazgatója az Aftermath Silver-nek.
Tarts velünk március 28-án a Canadian Silver Roadshow Budapest rendezvényünkön, amelynek fő előadója lesz Ralph Rushton, az Aftermath Silver elnök vezérigazgatója. A Hard Rock Hotelbe szervezett eseményen.
Miről lesz szó?
- Miért érdemes inflációs időszakban a nemesfém piacba fektetni?
- Hogyan tudok profitálni az akkumulátorfémek iránti kereslet növekedésből?
- Miért növekedik jobban a bányavállalati tulajdon értéke, mint a fizikai nemesfém értéke?
Miért érdemes eljönnöd?
- Betekintést kaphatsz az IPO-k, RTO-k, ICO-k és Private Placement zártkörű világába
- Új szemlélet, kitörési lehetőség a hazai és main stream befektetések szűk köréből
- Informálódj első kézből kanadai és német befektetőktől
- Hozzáférést kaphatsz egy exclusive befektetési lehetőséghez
- Mindezt egy fantasztikus környezetben budapest egyik legszebb rendezvény helyszínén ahol a tetőteraszról és az üvegablakokból lélegzetelállító kilátás nyílik Budapest belvárosára, a Szent István Bazilikára és a Gellérthegyre.